úkol pátek

07.03.2014 12:30

Český jazyk: dopsat v písance stranu 2 (č). Čtení: znovu přečíst a prostudovat stránku 33 o obojživelnících (ze školy už ji děti znají). Kdo donese do školy fotku obojživelníka, dostane jedničku navíc, za pulce je s hvězdičkou :-) Nezapomeňte číst deset minut denně, u dětí které pravidelně doma čtou, je velmi zřetelný pokrok k plynulému čtení. Děti, které ještě hláskují, by měly krátká slova jako je lev, pes, dům atd. už číst najednou. Ve škole jsem to s nimi zkoušela, zvládnou to všechny.

 

Informace pro lyžaře: v prvouce jsme ještě zůstali u vědy na str. 45, doplnili jsme si výrobky, které se z daných materiálů vyrábějí a provedli jsme pokus s kancelářskou sponkou, která za určitých okolností může plavat na vodě, ač je kovová. Zkuste to, nejprve si pod ní dejte tenoučký ubrousek, který pak tužkou odpíchejte ke dnu a sponka zůstane na hladině. Řekli jsme si něco málo k molekulám a povrchovému napětí na hladině vody. Taky jsme si vysvětlili, jak je možné, že velké kovové lodě plavou. Děti se dopátraly toho, že mohou plavat proto, že jsou duté a nejspíš poprvé uslyšely Archimédův zákon (ale asi si budou více pamatovat to, že podle legendy vymyslel Archimedes zákon ve vaně a pak běhal nahý po městě a křičel Heuréka!). V českém jazyce jsme se naučili psát psací č a napsali jsme si diktát: "Ota maluje celý den." Přečetli jsme si str. 33 a doplnili odpovědi na otázky dole. Ve výtvarce jsme vyrobili houpací ptáče - stříhali jsme do přeloženého papíru, malovali a vkládali křídla.